Arkiv pressmeddelanden

2021-03-16 Inbjudan till pressträff med anledning av coronaviruset

Onsdag 17 mars håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset, covid-19.

2021-03-08 SBBK får jämställdhetspriset – föreläsningar på kvinnodagen öppna för alla

Södertälje basketbollklubb (SBBK) vinner årets jämställdhetspris. Det tillkännagavs i dag i samband med internationella kvinnodagen. Under dagen och i två veckor framåt kan man även se föreläsningar om machokultur och hedersvåld, samt en inspirationsföreläsning.

2021-02-24 Hårt arbete bakom ökad trygghet på centralplan

För att skapa en lugnare och mer städad miljö runt centralplan har Södertälje kommun, Södertälje City och kollektivtrafikentreprenören MTR krokat arm i ett omfattande samarbete.

2021-02-17 Stadsdirektör Rickard Sundbom går till tjänst inom Region Stockholm

Stadsdirektör Rickard Sundbom lämnar Södertälje för ett nytt arbete som administrativ direktör inom regionledningskontoret i Region Stockholm.

2021-02-04 Extra skjuts för kommunkoncernens arbete med datadrivna beslut

Södertälje kommuns arbete med digitalisering uppmärksammas. Vinnova satsar nu drygt 1,7 miljoner kronor över två år på Södertälje kommuns och Telge återvinnings samarbete med RISE Research institute of Sweden och Umeå universitet för hur det uppkopplade samhället kan användas i offentlig sektor.

2021-02-02 Brett utbud för inspiration till hållbar framtid på digitala Science Week

Årets Science Week 3–5 februari erbjuder ett 80-tal programpunkter i liveinspelad form öppna att ta del av. Bland annat erbjuds matlagning med hållbara livsmedel tillsammans med barn samt paneldiskussion om bostadsbyggande mot segregation.

2021-01-26 Inbjudan till pressträff med anledning av coronaviruset

Onsdag 27 januari håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset, covid-19.

2021-01-18 Södertälje kommun stärker hållbarhetsarbetet genom Glokala Sverige

Södertälje är en av de 37 kommuner och regioner som inför 2021 har antagits till Glokala Sverige – ett projekt i regi av Svenska FN-förbundets, SKR och Internationellt Centrum för Lokal Demokrati. Det nationella projektet handlar om att stärka kunskap och engagemang för Agenda 2030 bland politiker och tjänstepersoner i Sveriges kommuner och regioner.

2020-12-15 Inbjudan till pressträff med anledning av coronaviruset

Onsdag 16 december håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset, covid-19.

2020-12-11 Södertälje kommun ger coronastöd till föreningslivet

Coronapandemin riskerar få allvarliga konsekvenser för föreningslivet. Södertälje kommun skjuter nu till 10 miljoner kronor i stöd. Det fördelas på 49 föreningar.