Arkiv pressmeddelanden

2012-02-13 Business Day 16/2: RobotCat – vårdare av demenssjuka?

Kan robotar ta hand om sjuka människor? Vad är hälsa för multisjuka äldre? Hur fungerar berörning som ett redskap i omvårdnaden av äldre? På Campus Telge Business Day den 16 februari kommer framtidens utmaningar och lösningar i vården att diskuteras.

2012-02-13 Business Day 16/2: Södertälje en attraktiv stad?

Vart vill vi bo? Vart vill vi handla? Hur bygger man en attraktiv stad? Under Campus Telge Buisness Day den 16 februari kommer dessa frågor att analyseras och diskuteras.

2012-02-13 Business Day 16/2: Teknik finns överallt utom i skolan

Hur görs tekniken synlig i barns vardag? Hur kopplar vi samman näringslivet och skolan? Varför ser inte barn teknik som en väg till framtiden? På Campus Telge Business Day den 16 februari kommer teknikens framtid i Södertäljes och Sveriges skolor att diskuteras.

2012-02-13 Business Day 16/2: Utmaningen med en åldrande befolkning

Hur ska vi ta hand om en allt äldre befolkning? Hur kan vi möta den framtida utmaningen inom vården på bästa sätt? På Campus Telge Business Day den 16 februari kommer man att diskutera vårdens framtid, förutsättningar och utmaningar i det mångkulturella samhället.

2012-02-09 Regeringens samordnare och Arbetsförmedlingens GD inbjudna till kommunstyrelsen i Södertälje

Regeringes samordnare Lars Leijonborg och Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez-Svankvist besöker tillsammans med representanter från AstraZeneca och Länsstyrelsen, kommunstyrelsen i Södertälje kommun.

2012-02-03 Södertäljes ledande politiker tar ett djupt andetag och blickar framåt

2012-02-03 Pressinbjudan: Spadtag för Sveriges modernaste polishus

Måndagen den 6 februari påbörjas byggandet av Sveriges modernaste polishus. Länspolismästare Carin Götblad gästar Södertälje för att ta det första spadtaget tillsammans med polismästare Patrick Ungsäter och kommunalrådsordförande Boel Godner (S).

2012-01-26 Södertälje kommun inrättar karriärtjänster i skolorna

Södertälje kommuns politiska ledning, facket och utbildningskontoret har beslutat att inrätta karriärtjänster i skolorna.

2012-01-20 Pressinbjudan: Invigning av nya Hovsjöskolan

Väkommen på invigningen av den största skolsatsningen i Södertälje någonsin, nya Hovsjöskolan.

2012-01-20 Nya e-tjänster på sodertalje.se

Från och med idag kan du ansöka om parkeringstillstånd för rörelsehindrade och om parkeringstillstånd för miljöfordon. E-tjänsterna minskar handläggningstider och förenklar för medborgare.