Arkiv pressmeddelanden

2010-06-15 Välkommen till pressvisning av årets sommarutställning

På torsdag den 17 juni klockan 13 är ni välkomna till en förhandsvisning av utställningen Mare Liberum – Öppet hav – Kranz vs Werner. Peter Kranz är på plats och berättar om sina bilder. Utställningen visas 19 juni–14 augusti i Södertälje konsthall.

2010-06-14 Den amerikanska ambassadören besöker Södertälje

Under tisdag eftermiddag besöker den amerikanska ambassadören Matthew Barzun Södertälje. Detta är Ambassadör Barzuns första besök i Södertälje och syftet är att fortsätta det nära samarbetet mellan Södertälje kommun och den amerikanska ambassaden.

2010-06-10 Southalyeah Summer party 2010

På fredag den 11 juni välkomnas sommaren och sommarlovet ordentligt med Southalyeah Summer party 2010 på Trombon i Södertälje stadshus. Alla dans- och partysugna ungdomar på högstadiet och gymnasiet kommer att vara på plats klockan 20–24.

2010-06-08 Nu är Biologiska museet öppet igen

Nu har Biologiska museet öppnat igen för säsongen. Museet har öppet alla söndagar klockan 11­­­­–16 under sommaren till och med september.

2010-06-04 Årets Byggnad och Årets Renovering 2009

För elfte året i rad utses Årets Byggnad i Södertälje. Vinnarna tillkännages den 8 juni i Stadshuset. Södertälje kommun vill tillsammans med Södertälje Byggmästareförening på detta sätt uppmärksamma ny bebyggelse samt om och tillbyggnader av god kvalitet.

2010-06-03 Stockholms läns första vattenråd inrättat i Södertälje

Den 18 maj bildades Stavbofjärdens vattenråd i Södertälje kommun, det är det första Vattenrådet i Stockholms län. Rådet är ett lokalt samarbete mellan enskilda och offentliga aktörer kring vattenfrågor.

2010-06-03 Goda råd är inte dyra

Den 7 till 18 juni anordnas utställningen Goda råd är inte dyra i Södertälje stadshus. Utställningen är ett samarbete mellan budget- och skuldrådgivarna och konsumentvägledaren i Södertälje kommun.

2010-06-01 Marcus Birro firar nationaldagen i Södertälje

På söndag den 6 juni firar vi nationaldagen på traditionellt vis på Torekällberget. Under dagen bjuds besökarna på musik i olika former, vi delar ut flera utmärkelser och författaren, poeten och debattören Marcus Birro talar.

2010-05-20 Ekar i fokus för Södertörnsekologerna

Södertörnsekologerna har fått drygt 220 000 kronor från Stockholms läns landsting för att undersöka den biologiska mångfalden som är knuten till eken. Projektet kan ses som ett led i att uppmärksamma det biologiska mångfaldsåret 2010.

2010-05-19 Södertälje uppvaktar det kungliga brudparet

I samband med kronprinsessan Victorias och herr Daniel Westlings bröllop den 19 juni kommer representanter från kommunen att gratulera brudparet med presenter från Tom Tits Experiment.