Arkiv pressmeddelanden

2012-01-05 Campus Telge genererar lärare till Södertälje

Den 19 december gick 16 stycken lärarstudenter på sin sista föreläsning på Campus Telge. De är första kullen förskollärare och lärare som lämnar Mälardalens högskola på Campus Telge. Så gott som alla 16 har fått jobb i Södertäljes skolor eller i regionen. I januari börjar de sin karriär inom skolväsendet.

2011-12-15 Södertälje kommun sänker sina lånekostnader

Standard & Poor´s ger Södertälje kommun ett mycket bra betyg avseende kreditvärdighet, vilket gör det möjligt för kommunen att låna pengar till lägre kostnad direkt på kreditmarknaden.

2011-12-08 Boendeparkering införs i Södertälje

I dag den 8 december beslutade tekniska nämnden att boendeparkering ska införas successivt i Södertälje från våren 2012. Detta innebär att den som har fått ett boendeparkeringstillstånd beviljat kan parkera sin bil upp till fjorton dygn i sträck utan att behöva flytta bilen.

2011-12-07 Pressinbjudan: Invigning av Drivaegetbutiken

Den 9 december slår dörrarna upp för Drivaegetbutiken i Södertälje. En gemensam mötesplats för nya och erfarna företagare och entreprenörer i Södertälje.

2011-12-06 Sociala uppfinningar ska skapa arbetstillfällen åt unga

Den 5 och 6 december anordnar Södertälje kommun en workshop som fokuserar på hur man kan skapa jobb inom den störst växande sektorn i dag, kreativa och kulturella yrkesområden.

2011-10-27 Många sökande till sjuksköterskeprogrammet i Södertälje

Över tusen personer har valt att söka Campus Telges sjuksköterskeutbildning som startar till våren i samarbete med Mälardalens högskola. Totalt finns det 20 platser och drygt hundra har valt Södertälje som sitt förstahandsalternativ.

2011-10-18 Pressinbjudan: Riksidrottsförbundets ordförande besöker Idrott utan gränser i Södertälje

Riksidrottsförbundets ordförande, Karin Mattsson Weijber, besöker Södertälje kommun för att ta del av kommunens satsning på projektet Idrott utan gränser där idrottens sociala betydelse och samhällsnytta ligger i fokus.

2011-10-18 Minimässa om närodlad mat i Södertälje

Vilka produkter finns i dag? Varför är inte all mat närproducerad? Hur kan kommunen stödja lokal produktion? Dessa frågor och fler därtill kommer att diskuteras på en minimässa om närproducerade livsmedel som äger rum i Rosenborgsskolans matsal i Södertälje den 24 oktober 2011.

2011-10-14 Fler företag kan erbjuda hemtjänst i Södertälje

Nu pågår upphandlingen av företag som vill erbjuda hemtjänst i kommunen. Den 1 mars 2012 inför Södertälje kommun kundval inom hemtjänsten vilket ger kunden möjlighet att välja vem som ska utföra insatserna.

2011-10-03 Campus Telge storsatsar på nya kurser och utbildningar

Redan i januari startar sjuksköterskeutbildningen och under hösten 2012 kommer det finnas möjlighet att söka grundskolelärarutbildning och butikschefsutbildning men även utbildningar inom ekoteknik, nätverksdrift och webbutveckling på Campus Telge.