Arkiv pressmeddelanden

2021-08-26 Inbjudan till pressträff med anledning av covid-19

Fredag 27 augusti håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av covid-19.

2021-06-02 Två kulturpersonligheter tar emot medalj – sjukhusdirektör högtidstalar

Journalisten och författaren Ami Lönnroth och musikern Johan Boding är årets pristagare av Sankta Ragnhildsmedaljen. Båda har på betydande sätt bidragit till Södertäljes kulturliv. Årets talare under nationaldagsfirandet som visas digitalt är vd på Södertälje sjukhus, Christophe Pedroletti.

2021-05-19 Södertälje nominerad till utmärkelsen Sveriges digitaliseringskommun för andra gången

Södertälje är en av sex kommuner som är nominerade till utmärkelsen Sveriges digitaliseringskommun 2021.  Priset delas ut till den kommun som har lyckats bäst med att använda it och digitaliseringens möjligheter för att utveckla verksamheterna, demokratin och kommunen som helhet.

2021-05-18 Inbjudan till pressträff med anledning av covid-19

Onsdag 19 maj håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset, covid-19.

2021-05-17 Nytt golv i Södertälje konsthall visar konstens möjligheter

Södertälje konsthalls gamla parkett har ersatts av ett nytt golv som också är ett stort konstverk. Vi inviger golvet genom att öppna konsthallen och samtidigt visa en dans- och teaterföreställning på film.

2021-04-29 Andelen heltidsarbetande ökar i Södertälje kommun

Genom att satsa på medarbetarnas kompetensutveckling och hållbara heltidsanställningar ökar andelen heltidsarbetande i Södertälje kommun. Satsningen gör att vi nu har klättrat upp till femte plats bland Sveriges kommuner.

2021-04-19 Utbetalningar till byggbolag på paus tills redovisning klarnar

Inom Kanaltorgsprojektet har Södertälje kommun anlitat Peab Anläggning AB som entreprenör. Men så pass många oklarheter har uppstått runt antal fakturerade timmar att kommunen anlitat jurister, stoppat sina utbetalningar till företaget och nu kontaktar ledningen.

2021-04-15 Inbjudan till pressträff med anledning av covid-19

Fredag 16 april håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset, covid-19.

2021-04-14 Majoritetspolitikerna vill göra Södertälje tryggare, hållbarare och mer tillgängligt

Kommunstyrelsen fattade onsdag 14 april beslut om ett investeringspaket på 75 miljoner kronor för 2021–2022. Majoritetspartierna i kommunstyrelsen, S, KD, C och MP tar pengarna av 2020 års ”mycket goda resultat”.

2021-04-01 Kontroller på serveringsställen: 9 av 10 tar ansvar för minskad smittspridning

Södertälje kommuns miljökontor och tillståndsenhet inom socialkontoret har sedan pandemins början gjort cirka 1 300 kontroller på restauranger, kaféer, krogar och festvåningar. Kontrollerna sker ofta tillsammans med Polisen och visar att i 9 av 10 fall har verksamhetsansvariga följt restriktioner och lagar och bidragit till minskad smittspridning av covid-19.