Arkiv pressmeddelanden

2009-04-02 Ny programförklaring för Campus Telge

Campus Telges samarbetsråd har beslutat om en ny programförklaring för 2009-2010. Målet är att göra Södertälje till en internationell studieort för minst 5 000 studenter. Satsningen ger flera nya näringslivsnära utbildningar med start redan till hösten.

2009-04-02 Linavägen vid Snäckviken avstängd efter stenras

Linavägen mellan Astra Zeneca och Karlberga är avstängd efter ett stenras på onsdagen. Risken för fler ras gör att vägen nu är avstängd för all trafik och tillträde för allmänheten är förbjuden.

2009-03-26 Temadag med fokus på anhöriga

Lördagen den 28 mars uppmärksammas anhöriga och närstående till dem som behöver stöd. Anhörigdagen i Lunagallerian och Luna kulturhus i Södertälje är en temadag med föreläsningar och information kring fysisk och psykisk hälsa. Programmet pågår kl 11-14. Representanter för föreningar och organisationer finns på plats i Lunagallerian för att svara på frågor och berätta vilket stöd som erbjuds.

2009-03-26 Södertälje och AstraZeneca stödjer Earth Hour

Världens största klimatmanifestation Earth Hour går av stapeln nu på lördag den 28 mars kl. 20.30. En av de över 1400 städer som deltar är Södertälje som tillsammans med AstraZeneca vill visa sitt engagemang för miljöfrågorna.

2008-10-13 Södertälje - ett Fairtrade City - välkomna till upptaktsmöte

2008-09-24 Polismästaren informerade kommunstyrelsen om åtgärder mot brottsligheten

Kommunstyrelsen besöktes idag av Michael Fetz, polismästare i Södertälje polismästardistrikt. Syftet med besöket var dels att informera den högsta politiska ledningen om brottsutvecklingen, dels att ytterligare stärka samarbetet mellan polisledningen och kommunledningen.

2008-09-18 Södertälje kommun får EU-stöd till flyktingprojekt

Södertälje kommun har beviljats totalt 39 miljoner kronor i EU-finansiering för två EU-projekt från Europeiska Regionala fondens flyktingdel.

2008-09-18 Säg vad du vill tycka till om direkt till politikerna 19 september

Vilka frågor vill medborgarna i Södertälje kommun tycka till om innan politikerna fattar beslut?

2008-09-16 Demokrati och dialog i fokus under vänortsbesök

Under tre dagar i förra veckan besökte representanter för Södertälje kommun sin franska vänort Angers. Syftet var att presentera och diskutera Södertäljes arbete med demokratiseringsprocesser.

2008-09-01 Nya Gillberga fullt handikappanpassad

Gillberga är ett friluftsområde för personer med funktionsnedsättningar vid Nya Malmsjön en knapp mil nordväst om Södertälje. Torsdag 4 september klockan 13 invigs friluftsgårdens nya och fullt handikappanpassade huvudbyggnad med tal och underhållning.