Arkiv pressmeddelanden

2010-04-22 TV 4 spelar in ”Sveriges historia” på Torekällberget

I veckan kommer Svea television, som arbetar åt TV4, att spela in delar av serien ”Sveriges historia” på Torekällberget. Programledare är Martin Timell och historieprofessor Dick Harrison.

2010-04-21 Flyktingar berättar: Vi fick ett nytt liv utanför Södertälje

2010-04-09 Begränsad tillgänglighet på biblioteket i Luna

Från den 19 april till den 22 maj kommer stora delar av bibliotekets lokaler inte att vara tillgängliga för allmänheten. Det beror på ombyggnationen och att vi nu ska införa en ny självbetjäningsteknik.

2010-04-09 FN:s fotoutställning om världens flyktingar har premiär i Södertälje

Jan Eliasson, tidigare ordförande i FN: s generalförsamling, inviger FN:s fotoutställningen ”Invisible in the City: the lives of urban refugees” i Södertälje den 12 april.

2010-03-29 Vintern ger upp och våren kommer!

Nu pågår borttagning av snö och is på lokalgator, gångbanor och cykelvägar för att förbättra framkomligheten. Det minskar också risken för översvämningar.

2010-03-23 Västmanland besöker Södertälje kommun

Den 26 mars får Södertälje kommun besök av 40 tjänstemän och politiker från Västmanland. De vill lära sig av de nya framgångsrika modeller som Södertälje har tagit fram inom flyktingsverksamheten och den nya, unika Södertäljemodellen när det gäller samarbetet med landstinget inom psykiatrin.

2010-03-22 Stora jazzmusiker besöker Kulturskolan i Södertälje

På onsdag den 24 mars får Kulturskolan i Södertälje fint jazzbesök från University of North Texas, USA. Besöket består av gästpedagoger som ska ha workshop tillsammans med jazzintresserade elever på Kulturskolan. Dagen avrundas med en konsert på Estrad.

2010-03-18 Pressvisning för utställningen Jesus blood never failed me yet av Daniele Galliano

Imorgon fredag den 19 mars kl. 13.00 visas utställningen Jesus blood never failed me yet av Daniele Galliano för media. Konsthallen i Luna kulturhus är först i Skandinavien med att visa Gallianos verk.

2010-03-18 Ny chans att tycka till om äldreomsorgen

Även i vår kan Södertäljeborna diskutera äldreomsorgen med politikerna i äldreomsorgsnämnden och chefen för äldreomsorgskontoret Magnus Johansson. Turnén startar på Medborgardagen i Stadshuset 20 mars och pågår till 27 maj. Turnén är ett led i kommunens arbete med utvecklad medborgardialog och syftet är att nå ut till fler som berörs av äldreomsorgens verksamhet.

2010-03-18 Prova på bra grejer i Södertälje!

Lördag den 20 mars är det dags för vårens största fest i Södertälje och Södertäljeborna har möjlighet att testa en mängd bra grejer! Man kan prova på dans, idrotter, instrument och mycket mer. Klockan 11 slår Stadshuset och Kulturskolan upp portarna.