Arkiv pressmeddelanden

2010-08-23 Livsmedelskontrollerna dubbelt så bra i Södertälje

Livsmedelsverket riktar stark kritik mot Sveriges kommuner. Nästan hälften av alla som hanterar och säljer mat fick ingen inspektion förra året. I Södertälje har dock kommunen fördubblat antalet livsmedelskontroller det senaste året. Förbättringen är ett resultat av kommunens arbete med lean.

2010-07-13 Filip driver dansskola på sommarlovet

Filip Ristic är en av Södertäljes kreativa och driftiga sommarlovsentreprenörer. Den 1 juli hade han öppet hus på sin nyöppnade dansskola, 1337 Dance School, i en lokal bredvid Café Nova i Lunahuset. Det kom 30 personer som testade att dansa street.

2010-07-05 Vad vet Södertälje som Sverige behöver veta?

Välkommen till Södertäljes seminarium Globalisering på tillväxt i Almedalen. Tillsammans ger vi svaret på hur Södertäljes utmaningar och Sveriges framtida problem med kompetensförsörjning kan lösas genom att bygga vidare på Globaliseringsrådets arbete.

2010-07-02 Vad vet Södertälje som Sverige behöver veta?

Välkommen till Södertäljes seminarium i Almedalen. Tillsammans ger vi svaret på hur Södertäljes utmaningar och Sveriges framtida problem med kompetensförsörjning kan lösas genom att bygga vidare på Globaliseringsrådets arbete.

2010-07-02 Ny chef till Luna kulturhus i Södertälje

Anders Lerner blir ny chef för Luna kulturhus och tillträder tjänsten den 1 oktober 2010.

2010-06-24 Södertälje får nytt polishus

Södertälje kommun och Polisen i Södertälje har tecknat ett intentionsavtal för att bygga ett nytt modernt polishus. Det nya polishuset, som ska stå klart 2013, skapar ännu bättre förutsättningar för Södertäljepolisens fortsatta arbete i kommunen.

2010-06-22 Trolleri och tradition på Torekällberget

På fredag den 25 juni firas midsommarafton på Torekällberget i Södertälje på traditionsenligt vis. Det blir lekar och dans runt midsommarstången men i år bjuds det även på trolleri. Det är ju något magiskt med midsommar.

2010-06-22 Maten inom äldreomsorgen får gott betyg

80 procent av de boende inom vård- och omsorgsboende tycker att maten smakar bra. 73 procent tycker att maten ser god ut och 91 procent blir mätta. Det visar äldreomsorgsnämndens enkätundersökning som genomförts under våren.

2010-06-18 Sveriges bästa sommarjobb finns i Södertälje. Här spelar kidsen rock’n’roll och får betalt!

4e5t g

2010-06-17 EU-expert i stadsdelsutveckling på besök i Södertälje

Den 18 juni besöker David R Froessler, expert i stadsdelsutveckling Södertälje. Syftet med besöket är att tillsammans med Ronna stadsdelsgrupp fortsätta arbetet med EU-projektet URBACT II.