Arkiv pressmeddelanden

2010-12-08 Fokus på Ronna i ett internationellt samarbetsprojekt

2010-12-03 Vem får årets 5i12-pris?

På söndag den 5 december delas 5i12-priset ut på Politikertorget klockan 11.55. Priset delas ut till en person eller organisation som gjort viktiga insatser för att motverka utanförskap. Årets fyra kandidater är Lasse Broström, ordförande och tränare i Södertelge VBK, Renio Poli och Björn Ödman i rapduon Favela & Renio Poli och Tony Garabet, grundare av Fotbollsgemenskapen.

2010-11-29 Södertälje Naturguidebok - nu även på engelska

Boken "Södertäljes naturreservat - En guide till naturen" har nu översatts till engelska. Den beskriver de 20 naturreservat som finns i Södertälje kommun, vad som gör dem extra intressanta och hur man hittar dit.

2010-11-24 Gammalt och nytt speglas på Torekällbergets julmarknad

I år har Södertäljeborna flera chanser att skaffa sig den rätta julkänslan i och med att Torekällberget har utökat antalet julmarknadsdagar. Helgerna 27–28 november och 4–5 december kan man uppleva magin som julen innebär.

2010-11-22 Informationsinsatser mot den hälsofarliga vattenpiperökningen

2010-11-19 Utökad valfrihet inom hemtjänsten skjuts upp

Sedan ett par år tillbaka har alla som beviljas hemtjänst i delar av Södertälje haft möjlighet att välja mellan tre utförare. Partierna i kommunstyrelsen har varit överens om att utöka valfriheten till att omfatta hela kommunen, och avsikten var att detta system skulle träda i kraft den 1 februari 2011.

2010-11-16 ”Billigare – visst – men framför allt enklare för användarna” – Haninge, Nynäshamn och Södertälje låter Tieto Sweden AB sköta IT-driften

De tre Södertörnskommunerna Haninge, Nynäshamn och Södertälje har tecknat avtal med Tieto Sweden AB för IT-drift och användarstöd.

2010-11-11 Ny bok för barn om skilsmässa

Skilda vägar – när mamma och pappa flyttar isär heter en ny bok om den oro barn kan känna när föräldrarna separerar. Boken kan läsas tillsammans med barnen under en skilsmässa och är ett bra hjälpmedel för alla som arbetar med barn.

2010-10-21 Södertälje i fokus på idépolitiskt seminarium

Södertälje kommun arrangerar under torsdagen den 21 oktober seminariet ”Kan välfärden bli dubbelt så bra till samma kostnad” tillsammans med de politiska tankesmedjorna Timbro och Arena Idé.

2010-10-18 Plugga vidare – på turné

Många unga har i dag drömmar och visioner om framtiden. Men vissa behöver vägledas och motiveras till att ta steget att studera vidare. På en buss med studievägledare och arbetsförmedlare ombord kommer ungdomar att få information och inspiration.