Arkiv pressmeddelanden

2016-11-22 Täljegymnasiet storsatsar på att stävja näthat

Den här veckan inleds Täljegymnasiets och Elevhälsans satsning på att förebygga att elever blir kränkta på nätet. Samtliga elever i årskurs 1 kommer att ta del av ett antal workshoppar, och föräldrar får konkreta råd om hur de kan bli mer delaktiga i barnens vardag på Internet.

2016-11-10 Årets byggnadsverk och Årets renovering i Södertälje tillkännages i morgon

I år har fler södertäljebor än tidigare röstat på sina favoriter till Årets byggnadsverk 2016 och Årets renovering 2016. I morgon fredag den 11 november tillkännages vinnarna i samband med Södertäljegalan.

2016-11-08 Kul kultur på vård- och omsorgsboenden i Södertälje

​ En levande boendemiljö med lustfyllda möten. Det är syftet när playmÄkers underhåller på Glasberga vård- och omsorgsboende den 9 november. – Vi vill att det ska vara en levande verksamhet på våra vård- och omsorgsboenden, säger initiativtagaren Lars Ahlin. Vi fokuserar på det friska och det lustfyllda, där brukarna får vara i ett sammanhang och känna gemenskap.

2016-10-21 Nu startar drive-in-fotboll för Södertäljes ungdomar

På lördag startar Södertälje kommun ”drive-in-fotboll” tillsammans med fotbollsklubbarna Assyriska FF och Syrianska FC. Drive-in-fotboll är ett socialt projekt med syfte att skapa möjligheter till spontanidrott, integration och positiva möten mellan ungdomar i Södertälje utan att kräva medlemskap i en idrottsförening.

2016-10-19 Ny vård- och omsorgsutbildning i Södertälje

Hösten 2017 startar ett ny vård- och omsorgsutbildning med högskoleprofil på Torekällgymnasiet. Den 20-22 oktober finns utbildningen med på Sveriges största gymnasiemässa i Älvsjö.

2016-10-17 ”Kärleken är fri” – temavecka på Täljegymnasiet

Den 18 oktober inleds temaveckan ”Kärleken är fri” på Täljegymnasiet. Syftet är att uppmärksamma barnkonventionen, mänskliga rättigheter, jämställdhet och HBTQ- frågor.

2016-10-12 Vilka tilldelas årets tillgänglighetsutmärkelse?

På medborgardagen den 15 oktober tillkännager kommunstyrelsens ordförande Boel Godner vilka som föräras tillgänglighetsutmärkelsen 2016. De nominerade är Södertälje Taxi, Pingstkyrkan i Södertälje och Täljegymnasiets idrottshall.

2016-09-30 Ny kulturplan ut på remiss

Hur kan kulturen stärka och utveckla Södertälje? Hur kan kulturen göra Södertälje till en ännu bättre plats att växa upp och leva i? I den nya kulturplanen som går ut på remiss idag finns visioner, mål och förslag på hur Södertälje kommun kan arbeta med dessa frågor.

2016-09-29 Rickard Sundbom föreslås bli Södertälje kommuns nya stadsdirektör

Idag presenterade kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S), Södertälje kommuns nya stadsdirektör Rickard Sundbom.

2016-09-28 Pressinbjudan: Ny stadsdirektör presenteras

Torsdagen den 29 september kl. 10:00 presenteras förslaget till ny stadsdirektör för Södertälje kommun.