Arkiv pressmeddelanden

2012-03-29 Antikrundan till Södertälje

Den 28 augusti kommer Antikrundan till Södertäljemässan för att titta på och värdera Södertäljebornas dyrgripar. Södertälje är en av sex kommuner som får besök av ett av Sveriges mest populära livsstilsprogram.

2012-03-27 Södertälje – Sveriges föreningsvänligaste kommun 2011

Sveriges Föreningar har utsett Södertälje kommun till Sveriges föreningsvänligaste kommun år 2011.

2012-03-26 Malmö lär av Södertälje

Tisdag den 27 mars besöker en delegation från Malmö stad och Polisen i Malmö, Södertälje kommun, för att ta del av det brottsförebyggande arbetet som kommunen tillsammans med Polisen i Södertälje arbetar med.

2012-03-23 Wendela Hebbegymnasiets FN-rollspel

Måndag den 26 mars till och med onsdag 28 mars pågår årets FN-rollspel för eleverna på Wendela Hebbegymnasiet.

2012-03-15 UF-vinnare i Södertälje träffade superentreprenören Hidayet Tercan

Den 17 februari 2012 utsågs Amicitia Tryck UF till årets UF-företag (Unga företagare) i Södertälje. Utöver äran vann de en lunch med superentreprenören Hidayet Tercan som också är ordförande i Entreprenörsrådet i Södertälje. Igår onsdag hämtade de ut sin vinst.

2012-03-05 Stjärnspäckat på Internationella kvinnodagen i Södertälje stadshus

Nyamko Sabuni, Gudrun Schyman, Zinat, Luis Lineo, Amanda Mair, Stockholms gaykör, orientalisk dans och Oktoberteatern är några av många som gästar Södertälje stadshus när kommunen uppmärksammar Internationella kvinnodagen.

2012-03-05 Fullt ös på Medborgardagens fjärde upplaga

Den 31 mars klockan 12.00 slår dörrarna upp för den fjärde upplagan av Medborgardagen. Från att ha börjat som ett öppet hus på Stadshuset har evenemanget växt till att bli årets stora familjefest i Södertälje.

2012-02-28 Södertälje kommun följer upp forskningsministerns löfte om långsiktiga åtgärder

I dag besökte statssekreterarna Peter Honeth, utbildningsdepartementet, och Håkan Ekengren, näringsdepartementet, Södertälje. Syftet med mötet var att ta del av och delge information kring Astra Zeneca.

2012-02-13 Campus Telge Business Day

För att förstå de behov som Södertälje och Sverige står inför har Campus Telge tagit initiativ till Campus Telge Business Day. Under en dag samlas entreprenörer, samhällsaktörer och studenter för att ta del av nya rön och diskutera Södertäljes utmaningar och möjligheter nu och i framtiden.

2012-02-13 Business Day 16/2: Business Race 2012

Välkomna att bevittna kreativitet och teknisk utveckling - live. Under Campus Telge Business Day, den 16 februari, anordnas en entreprenörstävling där uppdraget är hämtat direkt från verkligheten på Scania.