Arkiv pressmeddelanden

2016-05-26 Pressinbjudan: Statssekreterare Erik Nilsson och Tysklands statssekreterare Thorben Albrecht besöker Vuxenutbildningen i Södertälje

Den 27 maj besöker Statssekreterare Erik Nilsson och Tysklands statssekreterare Thorben Albrecht Vuxenutbildningen Södertälje som arbetar framgångsrikt med etablering av nyanlända. De träffar Boel Godner, kommunstyrelsens ordförande i Södertälje, för samtal om aktuella utmaningar och möjligheter kopplat till flyktingmottagandet.

2016-05-26 Öppna möten om Södertäljes kulturplan

Kommunen ska tillsammans med andra kulturaktörer i Södertälje ta fram en kulturplan. Nu anordnas två öppna möten för att ta reda på hur medborgarna ser på kulturens roll i Södertälje.

2016-05-26 Pressinbjudan - Årlig fiskeutsättning

2016-05-17 Höghastighetsjärnväg till Södertälje

Nu är det klart att Södertälje Syd blir en av stationerna utmed den framtida höghastighetsjärnvägen.

2016-05-17 Pressinbjudan: Americana – Studio 54 och andra bildberättelser

En utställning med unika bilder av en av Sveriges mest respekterade fotografer – Hasse Persson.

2016-04-26 Konstnären Bella Rune om kollektiva arbetsmetoder

Kom till konsthallens Torsdagssalong och hör Bella Rune berätta om sitt kreativa samarbete med electroduon The Knife!

2016-04-15 Konsthallen breddar sin verksamhet

Konsthallen tar ett nytt grepp och breddar sin verksamhet för att nå nya målgrupper.

2016-04-11 Uppmärksammad designer gästar Södertälje konsthall

Den 21 april gästar den uppmärksammade designern Maja Gunn Södertälje konsthalls torsdagssalong.

2016-04-08 Södertälje utmanar Europa i cykelkampen

Södertäljeborna ska tillsammans vardagscykla så långt som möjligt under maj månad. Flest trampade mil vinner.

2016-04-07 Meriterad ledare till Kulturskolan

Den 1 maj börjar Helena Hellström som ny chef på Kulturskolan i Södertälje kommun. Helena kommer närmast från Karolinska institutet och Konstfack.