Arkiv pressmeddelanden

2014-10-16 Södertälje kommun köper Axa sports center och Södertälje fotbollsarena

Södertälje kommun är nu överens med ishockeyklubben SSK om att förvärva Axa sports center, och med Assyriska FF och Syrianska FC om att förvärva Södertälje fotbollsarena.

2014-10-16 Pressinbjudan: Södertälje kommun förvärvar idrottsarenor

Södertälje kommun förvärvar arenabolagen för Axa Sport Center och Södertälje Fotbollsarena.

2014-10-07 Välkommen till Medborgardagen 2014

Stadshuset fylls av liv och rörelse och medborgarna får chansen att möta föreningar, kommunens verksamheter och träffa andra Södertäljebor på årets Medborgardag. Det blir en spännande dag med aktiviteter för stora och små.

2014-09-25 Biblioteken i Södertälje får pris för bästa webbplats

Inspirerade, tydlig och lättanvänd! Webbplatsen Biblioteken i Södertälje har blivit utsedd till Årets Arena – bästa webbplats skapad i verktyget Axiell Arena.

2014-09-22 Camilla Broo ny ekonomi- och finansdirektör i Södertälje

Nu är det klart att Camilla Broo blir ny ekonomi- och finansdirektör i Södertälje kommun. Hon efterträder Mats Christiansson som går i pension.

2014-09-02 Pressinbjudan: Japanska konstnärer ställer ut i Södertälje

Utställningen CONTEMPORARY ART FROM JAPAN part II ger en möjlighet att se verk av japanska konstnärer i Sverige. Bilda dig en uppfattning om trender och tendenser, kulturella rötter i form av måleri, installationer, skulptur, grafik och video.

2014-07-23 Brittisk hälsominister besöker Södertälje

På torsdag den 24 juli kommer Storbritanniens hälsominister Norman Lamb till Södertälje. Han vill lära sig mer om hur kommunen framgångsrikt samarbetar med landstinget inom psykiatrivården - den så kallade Södertäljemodellen.

2014-06-23 Ny bibliotekschef i Södertälje kommun

Catharina Fogelström blir ny bibliotekschef i Södertälje. Hon arbetar idag som bibliotekschef på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholms stad, och ansvarar där för husets sex olika bibliotek.

2014-06-19 Edward Blom inviger tidsresan till 1864

Välkommen på en tidsresa till 1864. Möt varietésällskap med loppcirkus, kuriosakabinett och svärdslukare, delta i lekar, dans och musik. Skådespelare spelar upp historiska scener som levandegör tidsresan. Veckan invigs av gastronomen och kulturhistoriken Edward Blom söndag 22 juni.

2014-05-28 Pressinbjudan: Nationaldagsfirande på Torekällberget – årets S:ta Ragnhildsmedalj tilldelas Jonas Berg

Nu är det dags för årets nationaldagsfirande. S:ta Ragnhildsmedaljen delas ut till Jonas Berg av kommunfullmäktiges ordförande Karin Östlund, flaggan hissas, det blir musik och sång, och årets Struerpristagare tar emot vandringspokalen från kommunstyrelsens ordförande Boel Godner.