Arkiv pressmeddelanden

2012-06-14 Kraftig förbättring av meritvärdet i Södertäljes kommunala skolor

Meritvärdet i årskurs 9 i Södertäljes kommunala skolor har förbättrats kraftigt sedan förra året. Det visar preliminära siffror från skolorna. Det systematiska kvalitetsarbetet som satts igång i Södertäljes skolor har därmed fått effekt. Fokus i allt arbete i skolan ska vara på måluppfyllelse och resultat, och alla skolornas aktiviteter ska syfta till att öka måluppfyllelsen.

2012-06-13 Skolrevolutionen fortsätter

Det systematiska kvalitetsarbetet lyfts när skolinspektionen gör uppföljning av utbildningen i Södertälje kommun.

2012-06-08 Alla ungdomar som sökte fick feriepraktik

Södertälje kommun erbjuder samtliga 1 179 sökande ungdomar i åldern 16-18 år som är folkbokförda i kommunen feriepraktik.

2012-06-01 Brf Körsbärsblomman vinnare av Årets byggnad, Igelsta gård vinnare av Årets renovering

Tävlingen Årets byggnad och Årets renovering i Södertälje är avgjord. Prisutdelningen hölls i Södertälje stadshus och Årets byggnad blev Brf Körsbärsblomman. Årets renovering tilldelades Igelsta gård.

2012-06-01 S:ta Ragnhildsmedaljen till familjen Rasjö

Årets S:ta Ragnhildsmedalj delas ut till familjen Rasjö för sina insatser för Södertäljes konstliv.

2012-06-01 Struerpokalen till friidrottaren Sara Rönnby

Struerpokalen är ett hederspris som årligen delas ut till en ungdom som har gjort en betydande idrottsprestation inom kommunen. 2012 års hederspris går till Sara Rönnby.

2012-05-28 Artister klara till 2012 års Kringelfestival

Artisterna för årets Kringelfestival är bokade. Amanda Jenssen, Hoven Droven uppträder på festivalens första dag den 24 augusti tillsammans med lokala begåvningarna, Nadia & Fågelroc, Fjärilseffekten och Red House.

2012-05-23 Riksdagen uppmärksammar Södertäljes insatser för arbetssökande

Riksdagens arbetsmarknadsutskott har bjudit in Södertälje kommun för att berätta om hur kommunen arbetar för att motverka arbetslösheten i kommunen.

2012-05-22 Prisutdelning för Årets byggnad och Årets renovering 2011

Den 1 juni klockan 12.00 delas priset för Årets byggnad och Årets renovering ut av stadsbyggnadsnämndens ordförande Staffan Norberg och Södertälje Byggmästareförenings ordförande Alexandra Laurén.

2012-05-15 Ungdomsmottagningen i Södertälje hbt-certifierad

Ungdomsmottagningen i Södertälje har fått hbt-certifiering. Det innebär att ungdomsmottagningen arbetar aktivt för ett respektfullt bemötande av ungdomarna utifrån ett hbt-perspektiv.