Arkiv pressmeddelanden

2011-02-25 Samverkan med trafikskolor och Södertälje kommun hjälper polisen att störa brottslig verksamhet i bostadsområden

Södertäljepolisen ger sig in i kampen mot bostadsinbrott med hjälp av lokala trafikskolor.

2011-02-18 iPunkt blev Morgondagens stjärna på Södertälje Business Days

Morgondagens stjärna på Södertälje Business Days blev iPunkt med datorservice som affärsidé. Priset delades ut av Connect Östra och innebär att företaget får strategisk hjälp och rådgivning till ett värde av cirka 60 000 kronor.

2011-02-18 ”Sopigt” koncept tog priset

Green life utsågs på Södertälje Business Days till Årets Unga Företag i hård konkurrens med 15 andra företag. Företagets återvinningskoncept belönades med 3 000 kronor och diplom.

2011-02-15 Sjuksköterskeutbildning startar i Södertälje

Nu är det klart att Mälardalens högskola startar ett sjuksköterskeprogram på distans i Södertälje vårterminen 2012. Utbildningen som är på 180 högskolepoäng är på heltid och kommer att ske i nära samarbete med Campus Telge i Södertälje.

2011-02-15 Speed-dejtar för att hitta morgondagens stjärnor

Det är hård konkurrens om duktiga ingenjörer. Under Södertälje Business Days torsdag 17 februari anordnas därför en karriärmässa och en speed-dejting där företag och KTH-studenter på ett effektivt sätt får träffas och knyta kontakter för framtida jobb.

2011-02-15 Kina, USA, Mexico … Hur är det att plugga utomlands?

I vilket land är det bäst att plugga? Behöver jag göra ett språktest? Får jag studiemedel och hur gör jag för att komma in i studentlivet?

2011-02-15 Klara, färdiga, gå … Vilka vinner Business Race?

Campus Telges blivande ingenjörer och lärare ska under fyra timmar lösa en uppgift hämtad direkt från verkligheten och verksamheten på Astra Zeneca. Business Race arrangeras av Drivhuset i samarbete med Campus Telge under Södertälje Business Days.

2011-02-14 Södertälje Business Days: Är mångfald en lönsam affärsstrategi för Södertäljes företagare?

Svaret på den frågan får du på Södertälje Business Days. Då kommer bland annat Matthew Barzun, amerikanska ambassadören, Anders Lago, kommunstyrelsens ordförande och representanter för några av Södertäljes mest framgångsrika företag att tala om utmaningar och möjligheter med mångfald i näringslivet.

2011-01-21 Södertälje kommun och Arbetsförmedlingen öppnar jobbhus

I veckan öppnade Huset för Fler i Arbete och tog emot sina första besökare. Genom pilotprojektet ska arbetssökanden med försörjningsstöd få snabbare och mer anpassad hjälp att komma i egen försörjning. Huset för Fler i Arbete är ett innovativt samarbete mellan Södertälje kommun och Arbetsförmedlingen.

2010-12-09 Kommunen söker ny mark för enduro, motocross och gocart

I Moraberg utvidgas arbetsplatsområdet i takt med att fler företag etablerar sig i Södertälje. Näst i tur ska området Tuvängen göras i ordning. Detta är i dag den plats där AMF kör enduro och motocross. Eftersom AMF nu måste flytta sin verksamhet söker samhällsbyggnadskontoret fastighetsägare som kan hjälpa till att hitta ett lämpligt markområde.