Arkiv pressmeddelanden

2009-07-08 Hoppborg underhåller äldre i sommar

2009-06-30 Tack för hjälpen i stan

Efter två jobbiga veckor för de flesta som vistats i centrum är asfalteringsarbetena på Järnagatan, Saltsjögatan, Torekällgatan och Ekdalsgatan avklarade. -Vi som jobbat med detta vill tacka södertäljeborna för den hänsyn ni visat, säger kommunens projektledare Mikael Johansson.

2009-06-25 Sommaren på Gillberga blir ännu bättre med fler värdar

Gillberga friluftsgård är tillgänglig för alla, speciellt för personer med funktionsnedsättning. För att kunna göra vistelsen på Gillberga ännu bättre söker vi nu fler värdar.

2009-06-24 Informationsseminarium för oroliga om försörjningsstöd och arbetslöshet

2009-06-23 Taklagsfest för Lillängens tillbyggnad

Lillängens vård- och omsorgsboende bygger till och får totalt trettio lägenheter för äldre med demens och personer med stort omvårdnadsbehov. Måndagen den 29 juni är det taklagsfest.

2009-06-18 Radio Stockholm sänder live från Torekällberget på midsommarafton

På midsommarafton, 19 juni, klockan 9–12 kommer programledarna Anders Olsson och Pär Fontander från Radio Stockholm att vara på plats på Torekällberget och sända live. Musik blandas med olika inslag och intervjuer.

2009-06-10 Campus Telge populärt bland internationella studenter

2009-05-28 Kommunen rustar på gator och torg

Sommartid är gräv-, asfalterings- och ombyggnadstid för kommunen. I år kommer vi att lägga mycket tid på gatorna runt Saltsjötorget, Mälarhamnen och Strängnäsvägen. Dessutom blir det ny skatepark vid Sydpoolen och ombyggnaderna fortsätter av våra lekparker.

2009-05-19 Nu inviger vi Fornhöjdens konstgräsplan

Lördag den 23 maj, på Fornhöjdsdagen, inviger Södertälje kommun den nya konstgräsplanen på Fornhöjden tillsammans med Fornbacka fritidsgård, stadsdelsföreningen Fornskeppet, ABF och Syrianska FC. Klockan 13.00 kan du träffa spelare från Syrianska FC:s lag i superettan som tillsammans med Besim Aho från kultur- och fritidsnämnden officiellt inviger planen.

2009-05-19 Kommunen bidrar till kampanjen på nätet "Tillsammans kan vi göra Södertälje bättre"

Tryggheten är viktig för Södertäljeborna och kommunen jobbar för att öka den. Tekniska nämnden bidrar med åtgärder i utemiljön, som slyröjning för att ge bättre sikt, sänkning av hastigheten i bostadsområden som Ronna, Geneta, Hovsjö och Grusåsen samt asfaltering av gång- och cykelbanor.