Arkiv pressmeddelanden

2017-03-09 Matfilmfestival lanseras i Södertälje

Två dagar med massor av prisbelönta filmer om mat från hela världen. Utställningar och föreläsning om mat. Lite provsmakningar att snaska på under och mellan filmerna. Allt under ett tak. Den 17–18 mars går Södertäljes första mat- och filmfestival av stapeln.

2017-03-08 Telge SIBK tilldelas jämställdhetspriset 2017

Årets mottagare av Södertälje kommuns och Telges jämställdhetspris är innebandyföreningen Telge SIBK. Det tillkännagav kommunstyrelsens ordförande Boel Godner på Södertäljebyrån idag.

2017-02-24 Cia Holmér – ny chef på Ung fritid

Nu är det klart att Cia Holmér blir ny chef för Ung fritid på Södertälje kommun. Hennes uppdrag blir att leda fritidsverksamheten för unga i åldern 13–18 år, och att utveckla attraktiva mötesplatser med en meningsfull verksamhet som förbereder Södertäljes ungdomar för vuxenlivet.

2017-02-24 Cecilia Ståhl tillträder som chef för Arbetslivskontoret och vd för Telge Tillväxt

Cecilia Ståhl blir gemensam chef för Södertäljes arbetslivskontor och Telge Tillväxt. Det beslutet fattades av kommunstyrelsen och styrelsen för Telge Tillväxt idag.

2017-02-16 Trendbrott i sjukfrånvaron i Södertälje kommun

Sjukfrånvaron hos medarbetarna på Södertälje kommun minskade under 2016. Detta trendbrott avser både mäns och kvinnors sjukfrånvaro, i alla åldersintervaller och i samtliga verksamheter.

2017-02-09 Nytt stöd till evenemang som stärker bilden av Södertälje

Södertälje kommun har inrättat ett nytt anslag på 500 000 kronor till stöd för evenemang som stärker bilden av Södertälje. Målet är att det ska bli fler varumärkesstärkande evenemang som skapar sammanhållning, bidrar till att öka attraktionskraften och ger positiva effekter på besöksnäringen.

2017-02-08 Konst möter Sci-Fi – ny utställning i Södertälje konsthall

Lördagen den 11 februari kl. 13 inviger Södertäljes kommundirektör Rickard Sundbom konsthallens utställning The Ultimate Limits of Infinity and the Space Beyond (episode III). Utställningen presenterar verk av fem konstnärer som i sin konst förhåller sig till science fiction-genren och använder sig av dess tankevärld, formspråk och historia för att kommentera, känna av och studera sin omgivning.

2017-02-08 Pressinbjudan: Nu öppnar Södertäljes första familjecentral

På fredag den 10 februari kl. 13 invigs en helt ny familjecentral i Geneta. Varmt välkommen att möta ansvariga politiker från kommun och landsting och personal som arbetar med verksamheten

2016-12-20 Kommun, polis och brandförsvar överens om fortsatt samverkan

Idag undertecknar Södertälje kommun, Södertälje lokalpolisområde och Södertörns brandförsvarsförbund en ny samverkansöverenskommelse, en fortsättning på ett redan etablerat samarbete. Syftet är att reglera villkoren för ett fortsatt samarbete för ett tryggare samhälle, minskad brottslighet och ett ökat lokalt engagemang.

2016-12-13 Södertälje kommun lanserar ny webb

Responsiv och med ett tydligt medborgarfokus, det är nyckelorden för kommunens nya webb som lanseras idag, tisdag den 13 december. Den har ett nytt utseende och nya funktioner som är utformade så att Södertäljeborna lätt kan hitta rätt information.