Arkiv pressmeddelanden

2011-10-03 Södertälje först med Håll Sverige Rent-appen

Södertälje blir Sveriges första kommun som kopplar Håll Sverige Rents mobilapplikation direkt till sitt eget ärendehanteringssystem. Från och med idag kan medborgare som ser en skrotbil eller annan nedskräpning på ett enkelt sätt bidra till ett rent Södertälje.

2011-09-21 Södertälje kommun omorganiserar

Nästa år kommer Södertäljes kommunala organisation att genomgå en förändring. Kommunen kommer att tillsätta en stadsdirektör med det övergripande ansvaret för hela den kommunala organisationen.

2011-07-01 Nytt polishus 2013

Regeringen beslutade under torsdagen om finansieringen för byggnationen av ett nytt polishus i Södertälje kommun. För medborgarna innebär det att samarbetet mellan polis, kommun och andra myndigheter ytterligare intensifieras.

2011-07-01 Södertälje i Almedalen: Vi har lösningar på Sveriges välfärdsutmaningar

Den svenska välfärden står inför stora utmaningar med ständiga kostnadsökningar. Lean har kapacitet att skapa dubbelt så bra värde för skattepengarna. Omställningen som lean innebär måste starta redan nu för att klara välfärden 2020.

2011-06-30 Södertälje rankas högst i Stockholm på miljö

Södertälje är den kommun i Stockholms län som är bäst på att jobba med miljö och hållbar utveckling. Det slår tidningen Miljöaktuellt fast i sin nya ranking.

2011-06-23 Ingenjörer från Södertälje till rekryteringsmässa på Volvo i Göteborg

På måndag 27 juni åker ett 50-tal nyanlända ingenjörer med buss från Stockolm och Södertälje till Göteborg på rekryteringsmässa hos Volvo Personvagnar. Resan är en aktivitet inom Arbetsförmedlingens och Södertälje kommuns projekt Nationell Matchning.

2011-06-01 Struerpokalen till simhopparen Vinko Paradzik

Struerpokalen är ett hederspris som årligen delas ut till en ungdom inom kommunen som har gjort en betydande idrottsprestation. 2011 års hederspris går till Vinko Paradzik. För ett synnerligen framgångsrikt år med många beundransvärda prestationer tilldelas Vinko Paradzik 2011 års Struerpokal. Pokalen delas ut på Torekällberget i samband med nationaldagsfirandet.

2011-05-31 S:ta Ragnhildsmedaljen till Leif Östling

Varje år delas S:ta Ragnhildsmedaljen ut i samband med nationaldagsfirandet till någon eller några med anknytning till Södertälje som utmärkt sig på ett speciellt sätt. 2011 års medaljör är Leif Östling, vd för Scania.

2011-05-30 Tove Styrke, Miss Li och Thomas Di Leva till Kringelfestivalen i Södertälje 2011

Huvudartisterna för årets Kringelfestival är bokade. Caroline af Ugglas, Burnt out punks och Södertäljes Johan Boding uppträder på fredagskvällen. Lördagen avslutas med Tove Styrke, Miss Li och Thomas Di Leva. Kringelfestivalen hålls 26–27 augusti i ett öppet festivalområde.

2011-05-25 Förskolebarn tar sin givna plats i staden

På torsdag den 26 maj ställer barnen vid fem förskolor ut sina projektarbeten på Politikertorget. De visar konstverk, experiment, bilder, film och Centrumkören uppträder. Peter Friström, utbildningsnämndens ordförande, invigningstalar klockan 9.30.