Arkiv pressmeddelanden

2009-12-02 Kulturministern inviger Digital Turist i Södertälje

De yngre generationerna har vuxit upp i datorvärlden. Många som tillhör äldre generationer upplever att de inte riktigt är med på vad chatta, messa, adda och blogga är. Konferensen Digital Turist den 9 december ska föra generationerna närmare varandra. Kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth inviger konferensen klockan 9. och medverkar fram till klockan 11. Konferensen pågår till klockan 16.

2009-11-18 Järnvägsbranschen rekryterar i Södertälje

Nationell Matchning, Arbetsförmedlingens och Södertälje kommun gemensamma satsning, anordnar den 19 november en rekryteringsmässa för järnvägsbranschen i Södertälje Stadshus.

2009-11-06 Konsumentvägledningen når nya grupper

2009-11-04 ABF vinnare av årets Tillgänglighetsutmärkelse

Under Kulturnatten lördagen den 7 november delas årets Tillgänglighetsutmärkelse ut. Det är Södertäljes kommunala handikappråd som uppmärksammar insatser som förbättrat tillgängligheten för medborgarna i Södertälje kommun.

2009-11-04 En natt som sjuder av kultur

Lördag 7 november arrangerar Södertälje kommun tillsammans med en mängd medarrangörer en Kulturnatt för alla. I år håller vi till på 19 platser, varav 14 utanför kulturhuset och bjuder på allt från en kulturell stadsvandring till Thorsten Flinck.

2009-11-04 Kärlek och relationer på MEGAFON – Södertäljes filmfestival

Melinda Mattson är en 15-årig filmskapare och en av de 35 unga södertäljebor som visar sin film under filmfestivalen MEGAFON lördag den 7 november.

2009-10-29 Södertälje kommun lanserar: Frukostklubben - en morgonsoffa för företagare

Tisdag den 3 november är det premiär för Frukostklubben - Södertälje kommuns senaste satsning för företagare i samarbete med Träffpunkt Tälje och Handelskammaren. I ett format som liknar TV:s morgonsoffa möts företagare, näringslivsprofiler och politiker för att diskutera framtidsfrågor.

2009-10-20 Nystartskontoret turnerar i Södertälje

Lördag den 24 oktober inleder Nystartskontoret sin höstturné i Södertälje. Nyföretagarbussen kommer att åka runt till olika stadsdelar i kommunen och besvara frågor om att starta eget företag och stötta den som vill ta steget till entreprenörskap.

2009-10-14 Torekällberget söker lokala kreatörer till julmarknaden!

2009-10-07 Bättre lokalanvändning i Bårsta, Geneta, Lina och Ronna

Södertälje kommun arbetar målmedvetet för sammanhållna skolor där eleverna kan gå hela sin grundskoletid. I Bårsta-, Geneta-, Lina- och Ronna finns ett överskott av skollokaler och befolkningsutvecklingen visar att skoleleverna kommer att bli färre. Nu finns därför ett förslag om att både Wasaskolan och Helenelundskolan utvecklas till F-9-skolor. Samtidigt görs Bårstaskolan om till förskola.