Arkiv pressmeddelanden

2013-01-29 Göteborg lär av Södertälje

Onsdagen den 30 januari besöker en delegation från Göteborg stad och Polisen i Göteborg, Södertälje.

2013-01-25 Campus Telge flyttar till ny utvecklingspark

Campus Telge kommer att tillsammans med Scania att som första hyresgäster att flytta in i FAM, Wallenbergsstiftelsernas förvaltningsbolag och Peabs samägda utvecklingsbolag – Biovation Park Telge.

2013-01-18 Ny servicefunktion för Södertäljes företagare

Det ska bli ännu lättare att starta, driva och etablera företag i Södertälje. Därför startar kommunen den 21 januari en ny servicefunktion, Företagslotsen.

2012-12-12 Vernissage: Björn Borg – fotografier av Jacob Forsell

Fotografen Jacob Forsell följde Björn Borgs enastående karriär på 1970-talet. Nu visas hans bilder i Södertälje stadshus.

2012-12-10 Södertäljes stadsbyggnadsprocess får högsta betyg

Södertälje kommun får högsta betyg rörande kommunens handläggning av stadsbyggnadsprocessen.

2012-12-10 Miljonsatsning på nyföretagande i Södertälje

Uppsala Innovation Centre (UIC) tilldelas upp till sju miljoner kronor till och med 2014 från Innovationsbron för verksamheten i Södertälje. Detta för att stimulera fler livskraftiga tillväxtföretag i Södertälje.

2012-12-06 Pressinbjudan: Barnahus invigs i Södertälje

Fredagen den 7 december invigs Barnahus i Södertälje. Invigningen förrättas av socialnämndens ordförande i Södertälje Rose-Marie Jacobsson (S), Polismästare Patrick Ungsäter och vice chefåklagare Anders Hirsch från Åklagarmyndigheten i Södertörn.

2012-11-22 Stäying alive – nycirkus som utmanar synen på äldre

Stäying alive är en amatörföreställning med seniorer som spränger gränser och utmanar synen på äldre, initierad av Södertälje kommun i samarbete med Cirkus Cirkör med stöd av statens kulturråd.

2012-11-20 Välkommen på tur med framtidens buss i Södertälje

Den 22 november bjuder Södertälje kommun tillsammans med Scania, Nobina och SL till presentation av framtidens bussbaserade kollektivtrafik.

2012-11-20 Södertälje klättrar i ekoligans ranking

Södertälje kommuns ekologiska inköpsandel är 41,9 procent och kommunen hamnar därmed på andra plats, endast 1,4 procentenheter efter Lund som tog hem första platsen.