Arkiv pressmeddelanden

2018-05-22 Sankta Ragnhildsmedaljen till journalisten Samir Abu Eid

Sankta Ragnhildsmedaljen belönar personer som har gjort och gör stora insatser för Södertälje och kommunens medborgare. 2018 års Sankta Ragnhildsmedalj tilldelas journalisten Samir Abu Eid.

2018-05-18 Årets Struerpokal till judotalangen David Ahlqvist

David Ahlqvists idrottsliga framgångar inom judo har resulterat i att han tilldelas 2018 års Struerpokal.

2018-05-17 Program för H.M. Konungens besök till Södertälje, onsdag den 23 maj 2018

Media är välkomna att delta under delar av programmet. Fototillfällen är planerade till samtliga besöksmål.

2018-05-16 Ann Törnkvist håller tal i Södertälje på nationaldagen

Årets talare vid Södertäljes nationaldagsfirande är journalisten och författaren Ann Törnkvist.

2018-05-02 Södertälje kommun arrangerar CAMP 65+, världens första vintage-kollo

Den 24 maj kl. 10-14 bjuder Södertälje kommun in alla över 65 år till världens första vintage-kollo. Då fylls Södertälje centrum av en lite galen mix av roliga, involverande och sociala aktiviteter för seniorer i ”alla åldrar, hälsor, bakgrunder och livssituationer”.

2018-04-10 Entreprenörskap, utbildning och hållbarhet i fokus då kungen besöker Södertälje den 23 maj

Den 23 maj besöker H.M. Konung Carl XVI Gustaf Södertälje. Under en hel dag tar kungen del av framtidsorienterade verksamheter i Södertälje med koppling till entreprenörskap, innovation, utbildning och hållbarhet.

2018-03-29 Teater över generationsgränser har premiär den 12 april

Kultur 365 sätter upp teaterföreställningen Kan du vissla Johanna? av Ulf Stark. Både äldre och yngre är välkomna till föreställningen, vars syfte är att bygga broar mellan generationer.

2018-03-21 Täljegymnasiet satsar på jämställdhet i våldsförebyggande syfte

Kärlek börjar aldrig med bråk. Det är namnet på det utvecklingsprojekt som Juventas ungdomsjour genomför under läsåret 2017-2018 för Täljegymnasiet. Syftet är att arbeta förebyggande mot våld och att stärka skolornas arbete med jämställdhet.

2018-03-14 Pressinbjudan: Förhandsvisning av Tiden är som en vind

Välkommen till en förhandsvisning av Södertälje konsthalls nya utställning Tiden är som en vind, en retrospektiv utställning av Karin Frostensons verk. På förhandsvisningen medverkar konstnären och det finns möjlighet att ställa frågor.

2018-03-12 Michael Andersson ny förenings- och anläggningschef

Södertälje kommuns nya enhetschef för förening och anläggning heter Michael Andersson.