Arkiv pressmeddelanden

2012-11-16 Nytt kriminologiprogram på Campus Telge

Till höstterminen 2013 startar ett treårigt program i utredningskriminologi på Campus Telge. Utbildningen anordnas av Högskolan i Gävle.

2012-11-09 Södertälje ny medlem i Kommuninvest

Södertälje kommun har upptagits som medlem i Kommuninvest ekonomisk förening. Därmed tar kommunen ytterligare ett steg i att trygga refinansieringen.

2012-11-09 Pressinbjudan: Interaktiv show på Oxbackshemmet – följ med på ett möte över generationsgränserna

Playmäkers, Surra Amer Najib och Aleksi Lindström kommer onsdagen den 14 november att besöka Oxbackshemmet för att, lagom till eftermiddagskaffet, skapa en interaktiv show där äldres önskemål och deltagande har en central roll.

2012-11-06 Pressinbjudan: Långsamhetens lov med nål och tråd

Södertälje konsthall bjuder in till pressvisning av utställningen Långsamhetens lov med nål och tråd. En utställning med broderi av 14 konstnärer från hela Sverige.

2012-10-19 Högt söktryck på Campus Telges utbildningar

Färska siffror från Verket för högskolestudier, VHS, visar att Campus Telge har ett högt söktryck till vårens utbildningar.

2012-10-09 Fler platser på sjuksköterskeprogrammet

Från vårterminen nästa år utökas antalet platser på sjuksköterskeprogrammet i Södertälje från 24 till 40 platser. Det finns stor efterfrågan på sjuksköterskor i Stockholms län och i Södertälje.

2012-10-03 Ny förskollärarutbildning på Campus Telge

Behovet av fler utbildade förskollärare är stort i Stockholms län och i Södertälje kommun. För att möta behovet startas en ny förskollärarutbildning på Campus Telge, i samarbete med Mälardalens högskola.

2012-10-02 Södertälje på mingelparty

Södertälje turistbyrå tillsammans med Tom Tits Experiment, Torekällbergets Friluftmuseum, Södertäljmässan, The Beach, Scandic Skogshöjd och Scandic Södertälje, Quality Hotel Park samt Södertälje Centrumförening, representerar Södertälje på Travel World – höstens stora mingelparty för turistbranschen.

2012-09-20 Södertälje vinner Årets Säkerhetsarbete i kommun

Södertälje har utsetts till Sveriges bästa kommun när det gäller säkerhetsarbete. Södertälje vann 2012 års Security Awards och fick ta emot priset på Säkerhets- och brandmässan SKYDD på Älvsjömässan.

2012-09-18 Dags för årets fotbollshändelse

För tredje året i rad arrangerar Södertörns brandförsvarsförbund, Räddningscupen. En fotbollsturnering för samtliga niondeklassare i Södertälje kommun.