Arkiv pressmeddelanden

2015-09-11 Miljökontoret inleder kemikalievecka

Vecka 38 besöker miljökontoret ett 60-tal butiker i Södertälje kommun för att kontrollera ett urval av produkter som kan påverka barns hälsa.

2015-09-09 Södertälje har en av landets bästa mötesplatser för unga

För fjärde året i rad har Ungdomens Nykterhetsförbund, UNF, undersökt kommunernas förebyggande arbete och satsningar på ungas fritid. Södertälje kommun landar på plats två i Stockholms län och på plats 11 i Sverige.

2015-09-07 Resultat av servicemätning – NKI

Södertälje kommun sjunker från 67 (2013) till 62 på en 100-gradig skala.

2015-09-04 Startskott för bygge i centrum

I dag togs det första spadtaget för flerbostadshus i kvarteret Venus i Södertälje centrum.

2015-09-02 PRESSINBJUDAN: Startskott för bygge i centrum

Den fjärde september tar kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S) och NCC Boendes VD Fredrik Hemborg det första spadtaget för ett flerbostadshus i kvarteret Venus i Södertälje centrum.

2015-09-02 Södertälje i unikt projekt för hållbar livsmedelsförsörjning i Stockholmsregionen

Nu inleder Södertälje ett femårigt projekt som i stark konkurrens beviljats medel från EU:s regionalfond. Syftet är att stärka tillväxten i Stockholmsregionen hos små och medelstora livsmedelsföretag med inriktning på hållbarhet.

2015-08-27 Södertälje kommun kraftsamlar för hållbar arbetshälsa

Under hösten startar ett treårigt projekt, ”Hållbar arbetshälsa i Södertälje kommun”. Syftet är att öka frisknärvaron i prioriterade yrkesgrupper inom social- och omsorgssektorn och utbildningssektorn.

2015-08-25 PRESSINBJUDAN: Skolinspektionen till Södertälje

Under våren 2015 har Skolinspektionen genomfört tillsyn av Södertäljes skolor. På onsdag besöker de Södertälje för att presentera rapporten.

2015-08-17 Biblioteken i Södertälje satsar stort i höst

Biblioteken i Södertälje storsatsar under hösten. Inför Kringelfestivalen presenteras den omfattande programverksamheten.

2015-08-14 Södertäljes högsta byggnad kan byggas i Snäckviken

Acturum vill bygga en 23 våningar hög byggnad med 220 lägenheter i Snäckviken. I hörnet Storgatan-Astrabacken ska huset byggas om detaljplanen godkänns.