Arkiv pressmeddelanden

2009-05-19 Nu inviger vi Fornhöjdens konstgräsplan

Lördag den 23 maj, på Fornhöjdsdagen, inviger Södertälje kommun den nya konstgräsplanen på Fornhöjden tillsammans med Fornbacka fritidsgård, stadsdelsföreningen Fornskeppet, ABF och Syrianska FC. Klockan 13.00 kan du träffa spelare från Syrianska FC:s lag i superettan som tillsammans med Besim Aho från kultur- och fritidsnämnden officiellt inviger planen.

2009-05-13 19 arbetsgivare tipsar högskolestudenter: Höga betyg inte avgörande vid rekrytering

Campus Telge har högskoleutbildningar för bland annat ingenjörer och lärare. För att hjälpa studenterna att förbereda sig för arbetslivet ville Campus Telge ta reda på vad arbetsgivarna letar efter när de rekryterar nyutexaminerade högskoleingenjörer och förskollärare.

2009-05-13 Nu invigs Brunnsängs nya konstgräsplan

Lördag 16 maj inviger Södertälje kommun den nya konstgräsplanen på Brunnsängs Idrottsplats tillsammans med Brunnsängs idrottsklubb och Syrianska FF.

2009-05-11 Unik konferens visar på mångfaldens styrka

Den 14 maj arrangeras Sveriges första rikskonferens för mångfald och tillväxt i Södertälje. Aldrig tidigare har så många nationella och internationella experter i dessa frågor samlats under ett tak i Sverige.

2009-05-05 Lillgården på Torekällbergets friluftsmuseum fyller 15 år!

Lillgården, den kulturhistoriska lekmiljön med klapphage på Torekällberget i Södertälje fyller 15 år söndagen den 10 maj. Torekällberget firar födelsedagen genom att bjuda alla barn som kommer på äkta Södertäljekringlor.

2009-04-24 Skadade träd måste bort

De fyra stora pilträden längs Saltsjögatan har kraftiga rötskador. Träden har angripits av en aggressiv rötsvamp och måste fällas. De kan annars utgöra en risk för trafik och gående.

2009-04-20 Så arbetar kommun och landsting med psykisk ohälsa

Onsdagen den 22 april bjuder Södertälje kommun in allmänheten till ett informationsmöte om hur kommunen arbetar för att förbättra stödet till individen vid psykisk ohälsa. Syftet är att presentera hur man som privatperson får rätt stöd snabbt och slipper bollas mellan olika myndigheter.

2009-04-15 Biologiska museet öppnar för allmänheten

Södertäljes biologiska museum, vid Erik Dahlbergs väg 1-3, kommer att hålla öppet alla söndagar fr o m 18/4 t o m 27/9- 2009 kl 12.00- 16.00. Fritt inträde.

2009-04-15 Vårstädning med politiker och tjänstemän

Fredagen den 17 april inleds årets vårstädning då ett trettiotal av kommunens tjänstemän och politiker plockar papper och skräp i stadskärnan.

2009-04-14 Länets kommuner bjuds in till handikappkonferens i Södertälje

Torsdagen den 16 april kl 13-16 har Kommunala handikapprådet i Södertälje sin årliga ombudskonferens i Södertälje stadshus, Campusgatan 26. Syftet med konferensen är att uppmärksamma handikappfrågor samt öka medvetenheten bland beslutsfattare i kommunen. Till årets konferens är andra kommuner i Stockholms län inbjudna, i syfte att dela erfarenheter och kunskaper för att kunna bli ännu bättre