Arkiv pressmeddelanden

2010-10-14 Trygghetsdagen 2010 i centrala Södertälje på lördag

Den som vill engagera sig i trygghetsarbetet i Södertälje kan på Trygghetsdagen, lördag den 16 oktober, komma i kontakt med bland andra polisens volontärer, nattvandrarna och brottsofferjouren som ger tips på hur man kan hjälpa till att bidra.

2010-09-27 Ungdomars åsikter viktiga i arbetet med ny översiktsplan

Södertälje kommun lyssnar på sina ungdomar. I arbetet med att ta fram en ny översiktsplan bjuds elever in till en workshop för att diskutera kommunen, hur den är idag och hur de vill ha den i framtiden.

2010-09-24 Fira hösten på Torekällberget

På söndag den 26 september klockan 10.00–16.00 firar vi hösten på Torekällberget och välkomnar alla i Södertälje. Vi passar även på att inviga vår nya kasperteater med pompa och ståt klockan 13.00.

2010-09-16 Ännu fler unga ska öka valdeltagandet i Södertälje

Södertälje kommun återupprepar succén från förra året. En av årets storsatsningar är att vi anställer 100 ungdomar mellan 18 och 25 år som ska jobba som valmagneter tre dagar innan valet och under valdagen. De utbildas i dag torsdag.

2010-09-14 Överenskommelse ger elever mer tid med lärare

Politiker, tjänstemän och fackförbund är överens om ett unikt åtgärdsprogram för Södertäljes skolor. Förutom mer pengar får varje elev ytterligare 200 timmar med sin lärare. Det blir också fler lärare, nolltolerans mot skolk och inga håltimmar i schemat.

2010-09-14 Gå och rösta! – den officiella musikvideon är här

Nu är den officiella musikvideon till Södertälje kommuns vallåt Gå och rösta här.

2010-09-06 Internationell leankonferens på Campus Telge

En av världens största leankonferenser ”2010 LPPDE Europe” kommer till Leancentret på Campus Telge den 8-10 september. Konferensen handlar om lean i produktutveckling och i processer. Inbjudna talare är bland annat Ken Kreafle of Toyota North America.

2010-09-06 Kom igen – stöd vår demokrati

Ta vara på din rätt, stöd vår demokrati! Det är budskapet i Södertälje kommuns låt som ska uppmuntra fler att gå och rösta i höstens val. Det är elever på den kommunala Kulturskolan som har skrivit musik och spelat in låten ”Gå och rösta!”.

2010-08-27 Södertälje är bäst i Sverige på miljö

Södertälje kommun utmärker sig i sitt miljöarbete och har belönats med en förstaplats i Naturskyddsföreningens Klimatindex, kategori Mål och utsläpp.

2010-08-27 Fler företag kan erbjuda hemtjänst i Södertälje

Nu pågår upphandlingen av företag som vill erbjuda hemtjänst i kommunen. Företag som vill ansöka om att bli godkända för att utföra hemtjänst måste ha inkommit med ansökan senast 27 september. Den 1 februari 2011 inför Södertälje kommun kundval inom hemtjänsten vilket ger kunden möjlighet att välja vem som ska utföra insatserna.